Van DXB naar JNB - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu Van DXB naar JNB - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

Van DXB naar JNB

Door: Rino

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

17 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Pretoria

Nou dat was me het tripje wel zeg, om 7.15 met de metro in Dubai naar het vliegveld! Ik kan het iedereen aanraden die van intimiteit houdt. Er staan hier werkelijk waar 10 tallen mensen per vierkante meter in de metro waar je je tussen moet proppen met je bagage, je snapt het al.....metro 1 hebben we laten gaan was te druk, metro 2 was nog drukker maar do as The romans do. Kortom er zijn nu ongeveer 30 geplette Indiërs op hun werk. Maar we zijn op het vliegveld gekomen.

Het is grappig om mee te maken dat het land inkomen gemiddeld 1 uur duurt, met alle check check dubbel checks en het landt uit binnen 10 minuten is geregeld. Zo zaten we dus snel aan de koffie waiting For Boarding! Dubai was fantastisch om mee gemaakt te hebben een absolute aanrader dus. Wat voor ons wel heel confronterend en verhelderend tegelijkertijd is geweest, het niet tonen van affectie voor elkaar in het openbaar is zo tegennatuurlijk. Niet dat we dat in Nederland nou wel doen maar de gedachte dat het wel kan is al Verlossend op zich. Kortom nog geen 2 minuten in de lucht en fijn elkaar weer aanraken, love is great in Each way or form.

Johannesburg is blijkbaar niet zo'n gewilde bestemming aangezien het vliegtuig voor 50% gevuld was. Moet wel zeggen dat het service niveau dan nog hoger is, wat bij een vol vliegtuig al bijzonder was! Ik geloof dat wij alleen nog maar Emirates of Etihad willen vliegen vanaf nu! Inflight service to die For with a smile, en WiFi aan board helpt ook;-).

Om 16.30 lokale tijd geland in JoBurg wat in eerste instantie bijna Nederlands aan doet. Wat direct op valt is hoe ontzettend aardig iedereen hier is, nu werd dat gevoel versterkt doordat ik eindelijk eens een keer niet gevisiteerd hoefden te worden. Ik blij, Erik nog blijer! Tsja heb nooit gezegd dat een vriend met een kleur en ondefinieerbaar uiterlijk makkelijk zou zijn bij douanes:-) althans mijn moeder zou zeggen "I told You so" Eer!

Hup hup op naar de car rental om onze auto op te halen. Geholpen door Mlono die net als ons gek is op chocolade en wijn en af en toe wat koppig is volgens haar collega, nou herken ik mij daar totaal niet in. Erik stond enthousiast te knikken en had de lachers op de hand dus er zal vast een kern van waarheid inzitten. Ach ik denk maar zo never a dull moment, lol.

Een fantastische zilveren Ford Fiesta met 17 km op de teller is onze koets voor de trip richting Port Elisabeth. Nadat Erik kordaat achter het stuur is gaan zitten en ik geprobeerd heb mijzelf in het dashboard kastje te vouwen, ik ken mezelf "heb uiteraard overal een mening over, die ik niet onder stoelen of banken steek". Maar eerlijk is eerlijk de trip naar Ciara lodge in Pretoria ging fantastisch, buiten een kleine achteruit bij de tol office omdat de tag niet werkt, en de creditcard ook niet werkte ( pin op creditcard kent men niet) . lol ..dat gaat een lange vakantie worden Hahahaha. Uiteindelijk heeft een alleraardigste zuid Afrikaanse wit meneer de 0,36 cent tol betaald.

Aangekomen bij Ciara lodge waanden we ons in een film, wat super leuk opgezet en hoe idyllisch ziet alles eruit! Btw we erg warm 36 graden en geen drupje regen in de afgelopen tijd. Die arme boeren hebben het zwaar volgens Caroline, die de incheck heeft verzorgd. Caroline is een zuid Afrikaans geboren Nederlandse. Zo grappig om zuid Afrikaans Nederlands te praten je begrijpt eigenlijk alles. Maar gebruikt niet alle woorden in de volgorde die we gewend zijn. Kortom wij praten als we terug komen AZA.

We zitten in lodge springbok, een fantastische 2 kamer lodge met alles erop en eraan. De zuid Afrika ervaring kon niet beter beginnen. Snel de auto weer in om de eerste boodschappen te halen, je voelt hem denk ik al aankomen..........we zijn los gegaan op alleeeeeees! Mijn god wat is alles goedkoop zeg, een fles wijn van wijnhuis spier voor € 2,50 een fles bubbels voor €3,- serieus???? Dat gaat ons een lever kosten maar die zijn hier vast ook te koop;-) na de volle winkelwagen te hebben afgerekend voor een schamele €25,- richting een restaurant.

Mimmo's italian is het geworden, met alleen maar wit mensen aan de tafels met uitzondering van Moi. Het voelt wel een beetje vreemd eigenlijk want in Nederland voel ik me nooit wit, en hier voel ik me eigenlijk ook niet donker. Terwijl er zo we
Gekeken wordt! Denk dat dit Afrikaanse avontuur ook vast een ander licht op mijn eigen perceptie gaat geven. Any who terug naar het eten, een pizza Hawaï en een kipschnitzel friet met saus en 2 glazen wijn. Voor de prijs van €10.40 totaal, waaaaaaaaaat? Omg hoe kan dit, de vriendelijke dame een fooi gegeven van €1,50 wat ze zichtbaar niet gewend was. Om moe(zeg maar gerust labiel) de lodge op te zoeken en te slapen! Nou ja eerst nog 4 keer de straat op en neer want hoe ziet die lodge er in het donker in godsnaam uit;-)! Gevonden hoor mensen!

Dat gaat lachen worden de komende dagen.

  • 18 Februari 2016 - 09:56

    Els:

    Jullie schrijven het ook leuk! Niet saai of zo! <3

    Voorzichtig op de weg hoor. Ik denk terug aan Cyprus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik-Rino

2 hartstochtelijke, reislustige mannen altijd op zoek naar avontuur. onderweg naar nieuwe avonturen en het creëren van meer mooie herinneringen.

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 14279

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Rondreis Dubai/Zuid-Afrika

Landen bezocht: