wildlifespotters - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu wildlifespotters - Reisverslag uit Nelspruit, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

wildlifespotters

Door: Rino

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

23 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Nelspruit

Moe maar toch voldaan vroeg het bed in gegaan wat uiteraard betekend dat je om 6.30 ook weer klaarwakker bent voor de Nieuwe dag! Een dag die begint met regen, ja ja mensen eindelijk na maanden regent het. Iedereen is in zijn nopjes en wij eigenlijk ook wel! Heerlijk relaxen op bed, en we zien wel.

Dat we zien wel eindigt dus in een shoppingmall, met gevulde tassen. Eenmaal terug voor de Lunch in de Lodge is het droog en besluiten we buiten te eten aan de Rivier, er zit een stel uit België naast ons die vertellen dat ze klaar zitten voor de Olifanten, welke olifanten vraagt Erik. Nou het meisje van de receptie zei dat iedere dag tussen 14.30 en 15.00 de olifanten zich allemaal verzamelen bij de rivier! OMG meent ze dat nou serieus? Na gezegd te hebben dat wij hier al 2 dagen zijn maar nog niets gezien hebben kijkt ze wat beteuterd. Maar voeg ik toe, als ze er vandaag zijn hebben we een top plek!

Belgen blij, en wij stikken bijna van de lach!

Als je dan denkt alles Gezien te hebben komt er een pensionado, alle Respect voor de oudere medemens maar deze had duidelijk op zijn bucketlist, safari zuid Afrika staan! Bewapend met telelens en volledige safari outfit van beverzwerf sport is hij klaar om de big 5 te gaan scoren!
Hij begint met het oppakken van een tor, legt deze strategisch op een stoeptegel en fotografeert hem. Het uur dat volgt is hij volledig in de ban geweest van vogeltjes! Terwijl zijn vrouw op haar iPad naar omroep max zit te kijken aan het zwembad! Ik zeg vogeltje gezien, kastje dicht! Onze lieve heer heeft rare kostgangers.

Om 16 uur saampjes richting krugergate voor de sunset safari, nou ja sunset daar moet je volgens mij de zon voor kunnen zien lol. Al met al wederom een super ervaring we gaan het gamedriven steeds leuker vinden. Wat een sport om die wilde dieren te kunnen spotten zeg, zeker in het donker! Ik was uitgerust met de spotlight dus had een belangrijke taak! Moet zeggen gaat me aardig af dat spotten, wie weet een klein carrière wisseltje dat is iedereen al zo gewend van mij;-)

Helaas geen luipaard maar dat schijnt ook Bijna onmogelijk te zijn, de laatste is 2 maanden geleden gezien. Dus we moeten het doen met 2x de big four. Oh ja we hebben wel een luipaard schildpad gezien dus die telt gewoon mee als 1 van de small 5 Hahahaha! Uiteindelijk weer dood moe in bed beland want we we moeten immers richting Swaziland.

Voor de mensen die het niet kennen Swaziland is een afzonderlijk land in zuid Afrika, waar vroeger geheerst werd door shaka zulu. Het is ook de plek waar die serie is opgenomen die zo populair is geweest! Kortom weer 400km voor de Boeg maar we hebben er zin in! Op naar het zulu avontuur.