Waterfietsen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu Waterfietsen - Reisverslag uit Underberg, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

Waterfietsen

Door: Rino

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

29 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Underberg

Zo dat is toch wel even anders wakker worden midden in het natuurgeweld van DrakensbergGarden! Voor dag en dauw waren we alweer op, dus dan om 6 uur maar met je cappuccino wachten tot de wolken en de dauw van het meer verdwijnen en de zon doorbreekt!

Tijdens het ontbijt komt de Zon door wat een bijzonder zicht geeft op de plek waar we zitten! Gisteren toen we aankwamen viel er weinig te zien door alle wolken, maar nu!!!! WoW, het meer ligt omringd door bergen, de een nog hoger als de ander, en zoveel groen en bomen om ons heen dat wij stadse mannen dat bijna lucht technisch niet aan kunnen al die frisse natuurlucht! We besluiten de dag te beginnen met een wandeling van 5km om het meer heen!

Ondanks dat ik toch erg van het stadsleven ben bevalt dit mij uitstekend, alleen de vliegende diertjes om mijn net gecoiffeerde hoofd en de stekende beestjes die me aanvallen als we even rustig op een bankje zitten(zat waarschijnlijk een nest onder) lol! Dus zo ging Rinaldo gillend door de vallei heen achternagezeten door angeltjes!! Gedaan met de Bergrust hier. Van de beheerders van het gebied krijg ik een zalfje om te smeren en dat verzacht de 5 brandende vuurrode plekjes direct! We hebben er wel een gratis dag waterfietsen aan overgehouden!

Kortom shirt uit en de waterfiets op voor een rondje Meer. De zon brand enorm, dat zal te maken hebben met de hoogte en het water natuurlijk. Maar we kunnen wel wat kleur gebruiken. Na 2 uurtjes fietsen en ronddobberen en goede gesprekken, want zelfs na 2,5 week zijn we nog niet uitgepraat. Is het inmiddels tijd voor de lunch en gelukkig kook ik altijd voor een weeshuis dus de maaltijd van gisteravond voldoet prima als lunch! Heerlijk op ons eigen terras aan het water, uiteraard mocht de fles wijn niet ontbreken.

Omdat frisse berglucht waarschijnlijk erg moe maakt, een heerlijke powernap na de lunch gedaan, Terwijl Erik de was doet. Ik zeg top verdeling;-)! Aangezien de zon nog steeds zijn koperen gloed over het meer geeft als ik wakker wordt, besluiten we het roeibootje wat bij de cottage hoort te gebruiken! Nou mensen eindelijk iets gevonden waar ik toch geen natuur talent in ben lol. Ik denk dat ik de Titanic loodrecht op het ijsblok had afgestuurd al had ik het een jaar van te voren geweten. Kortom heel snel bakboord en stuurboord laten voor wat het is En tijd voor een flinke borrel! Voordat Erik stikt van het lachen om mijn peddel gestuntel!

Na een heerlijke avond bij het haardvuur, want het wordt hier s'avonds 8 graden in tegenstelling tot de 30 graden overdag. Gaan we moe en voldaan naar bed, terwijl we luisteren naar het gedonder van onweer hier vlakbij. Morgen weer vroeg eruit want we gaan Met de 4x4 de sanipas verkennen en De landgrens met Lesotho over voor een lunch bij de hoogst gelegen pub in Afrika! Ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erik-Rino

2 hartstochtelijke, reislustige mannen altijd op zoek naar avontuur. onderweg naar nieuwe avonturen en het creëren van meer mooie herinneringen.

Actief sinds 06 Jan. 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 14268

Voorgaande reizen:

12 Februari 2016 - 13 Maart 2016

Rondreis Dubai/Zuid-Afrika

Landen bezocht: