Au au au, Capetown ik hou van jou! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu Au au au, Capetown ik hou van jou! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

Au au au, Capetown ik hou van jou!

Door: Rino

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

06 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Pfffff dat was me het eerste avondje Kaapstad wel, capetown hangover bigtime!

Eerst maar eens even terug naar gisteren, ondanks een kort vluchtje ben je toch al vanaf de ochtend bezig met weg gaan. We vliegen om 13.55 dus gelukkig niet al te laat. Eerst maar eens afscheid genomen van ons trouwe fiesta'tje ze heeft ons toch veilig door de route heen geloodst, en nu wordt het tijd om de nieuwe bestuurders een onvergetelijke trip te bezorgen! Ze zullen vast goed voor haar zorgen.

Binnen 5 minuten zijn we ingecheckt bij Saf air, low cost maatschappij hier in zuid Afrika! 2 enkeltjes port Elisabeth/Kaapstad inclusief koffers voor de belachelijke prijs van € 60,-. Dat maakt vliegen hier wel heel handig en voordelig. Onthouden voor de volgende keer dus. De vlucht duurt uit eindelijk Maar een uurtje, je hebt niet eens tijd om je gordel los te doen. Als we landen op Kaapstad International Airport schijnt de zon volop en is het eerste stukje Tafelberg al gespot! Zo'n zin om deze stad te gaan verkennen.

We hebben hier gelukkig ook weer een huurauto, dit keer een Volkswagen Polo, slagje kleiner als onze grand dame la Fiesta maar prima voor in de stad. In nog geen 15 minuten zijn we van het vliegveld in het appartementencomplex aangekomen waar we een Loft hebben gehuurd voor de komende 6 nachten.
Hip en trendy plekje hier, geloof dat het hele complex gay is dus dat is altijd gezellig. Best fijn gewoon weer even een plekje voor een wat langere tijd en zeker met zoveel Ruimte en van alle gemakken voorzien. De wasmachine heeft inmiddels al 4 wasjes gedaan want man o man dat was nodig......... De lucht uit zo'n tas hahahahaha. Oh ja en er is een rooftop pool en gym! Nou die pool gebruik ik wel maar die gym dat komt wel weer hoor:-) mij te warm hier.

Als we ons gesetteld hebben en de loft ons huisje hebben gemaakt gaan we even de stad in voor een supermarkt. Qua locatie zitten we prima vlakbij de village en waterfront en 2 minuten lopen van Longstreet! Een straat a la loret, playa del carmen, Salou nou ja je kent het wel. De ene bar na de andere, inclusief dronken mensen en vrouwen van lichte zeden.
Kortom longstreet is niet zo ons ding maar wel leuk voor een wandelingetje en om alle vreemde snuiters eens te bekijken.

Na een verkwikkend douchje en een drankje is het tijd om een hapje te gaan eten en waar anders dan te starten in de village! Super leuk wijkje met hippe restaurantjes, bars, mensen(also known as gay village)! We vleien ons neer bij de piano bar een bar met voornamelijk tapas dus prima om de avond mee te starten. We scoren het laatste tafeltje buiten dus kunnen lekker browsen wie er langs loopt en wie er gezellig een bad gaat nemen in de hotHouse( ik bespaar jullie de details lang leve Google). Een alleraardigste blonde dronken ober neemt onze bestelling op, blijkbaar is hier werken goed voor je lever en zeker als je bij iedere bestelling zelf ook een shot naar binnen gooit.

Na onze fles wijn, wagen wij ons ook maar aan een cocktail! We beginnen lekker licht met een long island ice teA, en 2 tequila op aanraden van ober want er is een special! 1 shot voor 10 rand (0,58). Niet zo gek dat iedereen hier laveloos is in dit land lol. We raken aan de praat met wat locals en hebben een bar route voor vanavond los gekregen dus chop chop, so Many bars so little time! De scène is wat rustig hier dus niet echt anders als bij ons, alhoewel iedereen hier wel vrolijker, vriendelijker en opener is! Contact leggen is dus zeker geen probleem! Na 6 kroegen vele drankjes en dansstapjes stappen we een taxi in en laten we de village voor wat het is!

Die cocktails hakken er aardig in blijkt nu, half aangekleed en met koppijn in bed lol, het was dus een top eerste avond Kaapstad! En dat voor maar € 60,-

• 07 Maart 2016 - 21:43

Miep:

Het gaat wel op schieten nu, ik ga het missen. Hoe was het toen jullie wakker werden, een houten hoofd? Dan misschien beter om maar met een cocktail te beginnen, is het meteen over