36 turns - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu 36 turns - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

36 turns

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

08 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ons doodhippe appartementen complex kent geen nummering van etages maar een alfabetische volgordelijkheid. Het is higly secured en vraagt 2 sluizen met bewakers om door te kunnen lopen. Prima! Er gaat nog wel iets aan vooraf. Onze witte polo met door geraagde versnelling moet eerst naar level i, naar parkeerplaats nr. 55. Level i is de 9e de verdieping en iedere verdieping ( duplex woningen) kent 2 levels. Per verdieping 4 maal het hoekje om. Dus na 36 turns ben je er. In combinatie met de Nikki Lauda achtige geluiden van onze polo is het een spectaculaire dagelijkse activiteit.

Vandaag moesten we bijkomen van onze eerste nacht in Kaapstad .. Dus op naar Camps bay. Slechts 12 minuten met de auto vanaf ons appartement ( exclusief het kwartiertje rondjes draaien in de parkeergarage). Campsbay is de hippe wijk van Kaapstad aan het strand. StTropez achtige sfeer . Aldaar aangekomen bleken de straten afgezet te zijn voor een wielerronde. Gelukkig vonden we een parkeerplek en zijn eerst gaan lunchen. Een healthy breakfast voor mij want mijn 40 plus lichaam kon geen ei of iets dergelijks verdragen ( dit door het nachtje doorhalen) Aan de yoghurt dus.

De middag op het strand gelegen. Frustrerend waren de lichamen van de modellen in spé. Six pack na six pack liep, lag of zat op het strand. Verder is de botox denk ik gratis en is er een hoop strak getrokken. Het is een soort life style in camps bay. Carb en glutenfree leven en alles gaat op de "gezonde " manier!

Totaal anders dan de rest van zuid Afrika waar macdonalds, Steerz, KFC de hoofd leveranciers van het eten zijn en de big mama's en Papa's het straatbeeld sieren.

Na wat kleur te hebben opgedaan zijn we terug gegaan naar het appartement. Aldaar nog even een baantje getrokken in het zwembad, want campsbay is beeldig, maar een watertemperatuur van 12 graden Celsius is niet te doen....vind ik dan.

De avond afgesloten met een zuid Afrikaans diner in het restaurant Karibu aan de Victoria & Albert Waterfront.

• 08 Maart 2016 - 11:46

Willemw:

Jullie hadden wel mogen zwaaien toen ik in het peloton langs fietste.