Kwazulu natal Glamping! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu Kwazulu natal Glamping! - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Erik-Rino Lopes-Brekelmans - WaarBenJij.nu

Kwazulu natal Glamping!

Door: Rino

Blijf op de hoogte en volg Erik-Rino

25 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

Nou nou das een vroeg zonnetje, om klokslag 5.15 gaat de zon blijkbaar op in Swaziland. Althans die mening zijn de vogeltjes en krekels toegedaan in het oerwoud waar we verbleven. Maar niets is zo lekker als vroeg uit de veren, kortom herriestoppers wat dieper de oren in en nog anderhalf uur doorslapen!

Aangezien we maar 1 nachtje in Swaziland verbleven zijn de spullen rap ingepakt (dat is het voordeel van niks uitpakken)! Voor iemand die altijd gewend is, alles strak en netjes te hebben valt het leven uit een tas me best mee! Heb mijn OCD aardig onder controle hier, althans als je het mij vraagt! Erik denkt daar vast anders over;-). Na een heerlijk ontbijt op het terras in de zon, want hij schijnt weer "de zuid Afrikanen vinden het vreselijk want tis hier al maanden gort droog, maar je snapt we zijn er blij mee". Gaan we op weg naar St Lucia, aan de oostkust van Zuid-Afrika net onder Mozambique! Een plaats die sinds 1999 behoort tot de werelderfgoed lijst onderdeel van Isimangaliso wetlandpark! Bekend om zijn krokodillen, nijlpaarden, luipaarden en andere fauna!

De weg door Swaziland strekt zich uit door berg en dal met een fenomenaal landschap. Van gloeiende heuvels en bergen tot diepe bergdalen en passen! Ondanks de droogte (dit merk je bij de rivieren) is het land onwijs groen. Wat nog meer opvalt in Swaziland is de kleur van de bevolking, het is sporadisch dat je een blanke medemens tegenkomt daar. Dit zal waarschijnlijk allemaal met de geschiedenis en cultuur van het land te maken hebben. De rit gaat zo ontzettend voorspoedig dat we binnen No time 40 minuten op de TomTom hebben ingehaald, en dat zonder snelheidsovertredingen.

Na 2 uur op weg komen we aan bij de grenspost swazi-zuid Afrika! Het gaat er hier beduidend anders aan toe dan Zuid-Afrika/Swazi! De mensen zijn hier een stuk vriendelijker dus binnen No time zijn we 2 stempels rijker en mogen we zuid Afrika in! Uiteraard eerst nog een toiletstop want Malarone schijnt niet goed voor de Buik en darmen te zijn! Details zal ik jullie besparen, maar terwijl ik dit schrijf kijk ik naar een droogrek met 20 boxershorts. Heerlijk handwasje, need I say more! Het toiletgebouw deed aan als celblok H, wat alleen maar werd versterkt door de ijzeren toiletpotten die er stonden. Na een gil hier en daar om een grote kakkerlak was de klusgeklaard en waren we klaar om de tocht voort te zetten.

Het is zo apart om het landschap eigenlijk direct alweer te zien veranderen, je voelt je wel gelijk weer thuis. En mensen ik kan zeggen er zijn slechtere plekken op deze wereld om je thuis te voelen. Na 2 uurtjes rijden we dan eindelijk de St Lucia rivier over, en direct zien we zowel links als rechts nijlpaarden in het water, Variërend van groot naar klein. Het dorpje doet aan als een surfdorp. Met een skateboardende jongen op links, een groep surfdudes op rechts, althans moet er op lijken. De ene na de andere teenslipper en zonnebrand shop doemt op, we zijn dus echt op vakantie nu. Zo grappig om ineens weer in een compleet andere wereld te zijn.

Wat het geheel eigenlijk nog leuker maakt is de plek waar we verblijven. Monzis Safaris tented lodges, ik kan er van alles over vertellen maar ondergaan is echt het beste. Het is een onwijs leuk plekje met 13 luxe tenten en 10 gewone. Een heel kook/keuken eiland, 2 braai plekken, 2 zwembaden en een game area met tafelvoetbal en biljart! Uiteraard hebben wij een luxe tent met eigen badkamer en toilet. Deze chique poes wil namelijk best kamperen maar dan wel met stijl&klasse ;-) lol. Terwijl we bij het zwembad liggen valt het niet op dat je eigenlijk aan de rand van de drukke dorpspraat zit waar alles gebeurd. Kortom het is een eigen wereldje tot je de poort weer door gaat.

Morgen beginnen we de dag met een hippo&crocodile Tour, we zijn nou eenmaal dol op beestjes! En de kans dat we ze in de straat gaan tegenkomen is klein. Bij ons gaat het licht uit rond half elf en de beestjes worden dan pas actief! We vertrekken hier vrijdag pas weer op weg naar Shaka's rock dus eerst nog even tijd om van deze omgeving te genieten.

Kan na 10 dagen zuid Afrika dit land wel al echt aan iedereen aanraden!
Fantastisch dekt de lading lang niet voldoende!

Ps:over chique poezen gesproken, terwijl ik dit plaats, wordt op de porch voor onze tent het ontbijt klaargezet. We hebben dit gisteravond geregeld want we hadden geen zin om het zelf te doen! Kost wat randen maar dan heb je ook wat € 3,50 pp! ;-)

• 25 Februari 2016 - 08:52

Shir:

Zooooo ik krijg een op en top vakantie gevoel wanneer ik dit lees!! Wat een mooi verhaal weer!! Van een te ranzige wc tot glamping met roomservice!! GEWELDIG!!

Nou chique, luxe, glamping poezen veel plezier weer vandaag! ❤️

• 25 Februari 2016 - 09:35

Els:

Jullie genieten toch wel van een fantastsche reis mannen! Wat er verder ook mag gebeuren, deze ervaring pakt niemand je meer af! Dikke kus!!

• 26 Februari 2016 - 12:50

Miep :

Weer zo'n mooi verslag, mis ik iets of hebben jullie de foto's nog niet geplaatst. Wel leuk dat jullie toch "lux" kamperen. Maar deze reis is denk ik, once in a life time. Maar dus wel een aanrader. Ff sparen